Gå videre til hovedindholdet

Det stjæler min tid lige nu

Jeg synes tit jeg bliver fanget af diverse serier. Egentlig hader jeg serier, fordi man aldrig rigtig får en afslutning og hvis man endelig gør så skal man vente virkelig længe på at få den. Men på en eller anden måde fanger de mig alligevel. Spændingen er der jo stadig, så når først jeg er gået igang kan tiden ikke gå for hurtigt før det næste afsnit skal komme. Jeg har fundet en løsning på mit ret så uløselige problem, og det er at vente til serierne er slut og først der begynde at se dem, selvfølgelig helt fra starten. Ulempen er selvfølgelig at venner og bekendte omkring dig taler om handlingen som du overhovedet ikke er nået til endnu. I dette indlæg vil jeg give et bud på hvilke serier jeg synes er mest spændende og hvis serier jeg virkelig ville ønske aldrig sluttede. Det sidste kender vi vist godt alle sammen! :)

Serier der i øjeblikket sjæler tid 

Pretty little liars

Ja jeg må jo indrømme at jeg nok ikke skulle være startet på denne serie endnu. Den er alt for nervepirrende og spændende. For hvert et afsnit jeg har set har jeg følt mig sikker på noget og efter næste afsnit er min sikkerhed pludselig på noget helt andet. Serien er god for mig, fordi der er rigtig meget krimi i, og så er det jo en krimi spækket med drama. Jeg synes også tit der forekommer situationer i serien som jeg godt selv kan nikke genkendene til og det pirre mig. Pigerne i serien er i mine øjne rollemodeller for mange unge idag og der er derfor lagt meget vægt på forskellige mærker på i tasker og tøj. Jeg har helt glemt at skrive at denne serie er bygget ud fra en række bøger. Jeg har ikke selv læst dem, da jeg oftest bedst kan lide drama på film/serier. Men jeg er sikker på de er forholdsvis nemme at få fat på.

Criminal Minds

Det her er nok min favorit i øjeblikket. Der er en løbende handling gennem afsnittene, men den reelle sag afsluttes stort set hver gang. Det er virkelig godt, fordi man kan nøjes med et afsnit af gangen. Dog vil jeg lige pointere at det ikke er en serie man skal se når man spiser, da nogle af afsnittene kan være ret så makabre. Personerne i serien er vidunderlige og min favorit er helt klart Derek Morgan, som spiller en slags uddødelig helt. Det er hans personlighed der fanger mig. Men kort sagt er det en krimi serie som primært omhandler forskellige seriemordere og deres tanker. 


Serier jeg har set - som jeg beundre

Gossip Girl

Denne serie fangede mig ikke ved første øjekast, men ligesom med "pretty little liars" er den spækket med mode, design og andre lækkerier. Desuden er det udelukkende en drama, men da først jeg kendte handlingen var jeg fanget. Personerne i serien er så indlevende at man næsten føler man kender dem. Man følger dem også over rigtig mange år og der sker derfor mange ting og foregår nærmest som en dagbog. 

Desperate Housewives 

Desperate Housewives er helt klart en serie man er nød til at se fra start til slut. Igen i denne serie er personerne utrolig godt beskrevet og man føler også her at man kender dem. Faktisk er der rigtig mange, som savner dem nu hvor serien for alvor er slut. De føler simpelthen at de var deres kære venner. Serien er en drama med et hint af krimi. Der er virkelig mange afsnit og hvis ikke man fanges i de første afsnit skal man   ikke bide tænderne sammen og fortsætte. Dog er der utroligt mange forskellige mennesker der betages af serien. Så jeg vil helt klar anbefale, at hvis ikke man har prøvet så er det da det værd. 






Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Find din indretnings stilart

Som jeg har nævnt i et tidligere indlæg er det vigtigt at finde sin helt egen stilart at indrette hjemmet på. Der er mange forskellige stilarter: retro, vintage, moderne rokoko, landstil eller romantisk. Denne hjemmeside kan hjælpe dig et stort stykke af vejen. Man kan sagtens blande forskellige stilarter. Man skal ikke regne med at man kan finde sin stil på en uge. Det er et livs projekt! Igen vil jeg anbefale at finde inspiration på nettet, eksempelvis på den nævnte hjemmeside, og derefter finde lignende møbler på eksempelvis loppemarkeder eller www.dba.dk (Den Blå Avis). Retro Retro er en stilart der imiterer en ældre stilart. En meget enkel måde at indføre retro i sit hjem er ved hjælp af skilte. Der findes mange sjove skilte med mottoer, men også med gamle opskrifter på eksempelvis boller. Heldigvis er det idag meget "in" at bruge retro ting. Rigtig mange køkkenredskaber kan findes i retro stil, men som er helt splinter nye. Retro kan være enormt smukt i en l

Dekorative fliser - Flise-moden

Igennem mange år er fliser blevet brugt rent praktisk i både køkken og bad. Stilen har ændret sig utroligt meget i løbet af årene. I den moderne verden vi lever i idag handler det om at stikke ud og overskride grænser. Det er nu blevet enormt "in" at udsmykke hjemmet med fliser og ikke kun for det praktiske. Men denne gang er stilen lidt mere speciel, og kun fantasien sætter grænser. I dette indlæg vil jeg komme med nogle bud på hvordan du kan gå i krig både med dine gamle kedelige fliser, men også hvordan du kan skrifte dine gamle ud hvis du har mod på det. Der findes både billige og dyre måder at gøre det på. Gamle til nye Der findes flere måder at gøre dine gamle fliser mere interessante. Den billigste måde at ved hjælp af stickers. Men inden du går i krig med dette projekt er det vigtigt at du får renset fliserne grundigt. Der må hverken sidde mad, sæbe eller kalkrester på fliserne. På mindre end en dag har du pludselig et helt nyt rum. Find stickers:  http://w

Bord dæk dig !

I sæsonens anledning synes jeg lige vi tager et indlæg om borddækning. Som så mange andre ting er der også flere forskellige stilarter og måder at dække et bord. Jeg håber på at kunne inspirere! Måske er der nogen der i sidste øjeblik mangler inspiration til konfirmationen.   Grundlæggende er her et billede der viser den pligtopfyldende borddækning. Det er ikke sikkert man har behov for det hele, man kan selv plukke ud hvad man har behov for.  Romantik For at sammensætte denne borddækning har du brug for alle dine feminine sider. Glas med fine mønstre, tallerkener med smukke detaljer. Blomster dekorationer, gerne roser. Selvfølgelig må du ikke glemme lysestagerne. Hvis du ønsker servietter skal du bruge noget simpelt, det kan sagtens være i farver, men så skal det være i lyse nuancer. Man kan også sagtens bruge stofservietter, men dem er der mange gæster der helst vil være foruden. Hold farverne så neutrale som muligt da detaljerne i stellet skal stjæle opmærksomheden. Ind