Gå videre til hovedindholdet

Begyndelsen

Dette indlæg er en opfølgning på processen om at kreere et billede helt fra begyndelsen. I et tidlige indlæg "inspiration" beskrev jeg hvor vigtigt det er først at have et motiv. Nu har jeg fundet et lærred. I dette tilfælde har jeg valgt at tage et af mine gamle lærreder, som jeg ikke længere havde til at stå fremme. Dette er en både hvorpå man kan spare en helt masse penge. Du kan eventuelt gå i genbrug for finde en billede. Du skal bare være forberedt på, at det godt kan tage noget tid før det forrige motiv er blevet malet over. Idag er det meget moderne at hænge lærreder op uden ramme, så det er bare om at glemme alt om rammen, på den måde spare du også nogle penge. Jeg synes personligt det er fedest uden ramme, da det giver et mere råt look.

Det første jeg gjorde, var at fjerne den allerede monterede ramme. Rammen gemmer jeg i tilfælde af, at jeg får lyst til at montere den igen. 

Jeg har ret mange års erfaring med maling og er blevet ret glad for den maling, som hedder Maimeri Acrilico, som er en akryl maling der dækker helt utroligt. Den er rigtig lækker tyk at arbejde med og er også rigtig god hvis man ønsker at blande den op med vand. Når jeg skal udnytte den dækkende effekt, så blander jeg den ikke op med vand. Denne maling er bestemt ikke svær at få fat i og fås faktisk i de fleste hobbyforretninger.

På billedet herunder kan man tydeligt se hvordan malingen fint dækker. Øverst i højre hjørne har den fået anden gang. Husk at det er vigtigt at lade malingen tørre helt, da man eller kan lave klumper og tvære ud i malingen, hvilket ofte resultere i et dårligt resultat. Hvis man anvender et gammelt maleri som jeg og der er lidt struktur i billedet, så er det vigtigt at slibe let med fint sandpapir, da man eller vil kunne se strukturen igennem malingen. Jeg har valgt at dække med hvid maling, det kunne i og for sig være lige den farve du ønsker. Bare tænk på den som en baggrundsfarve. Det er slet ikke sikker man kommer til at kunne se den hvide når maleriet er færdigt, hvis man ønsker at udfylde hele lærredet med farver. Dette kommer til at være mit ønske. Derfor vælger jeg at spare på min maling og synes ikke det gør noget, hvis man kan se lidt igennem. For mit vedkommende er det mest fordi det er en smule distraherende at male oven på et allerede malet motiv.

Det var 2. del af processen i at kreere et maleri. Følg med og se næste del. Nu skal jeg igang med at skitsere motiv på almindeligt tegnepapir, så jeg ved nogenlunde hvordan mit maleri kommer til at se ud.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Find din indretnings stilart

Som jeg har nævnt i et tidligere indlæg er det vigtigt at finde sin helt egen stilart at indrette hjemmet på. Der er mange forskellige stilarter: retro, vintage, moderne rokoko, landstil eller romantisk. Denne hjemmeside kan hjælpe dig et stort stykke af vejen. Man kan sagtens blande forskellige stilarter. Man skal ikke regne med at man kan finde sin stil på en uge. Det er et livs projekt! Igen vil jeg anbefale at finde inspiration på nettet, eksempelvis på den nævnte hjemmeside, og derefter finde lignende møbler på eksempelvis loppemarkeder eller www.dba.dk (Den Blå Avis). Retro Retro er en stilart der imiterer en ældre stilart. En meget enkel måde at indføre retro i sit hjem er ved hjælp af skilte. Der findes mange sjove skilte med mottoer, men også med gamle opskrifter på eksempelvis boller. Heldigvis er det idag meget "in" at bruge retro ting. Rigtig mange køkkenredskaber kan findes i retro stil, men som er helt splinter nye. Retro kan være enormt smukt i en l

Dekorative fliser - Flise-moden

Igennem mange år er fliser blevet brugt rent praktisk i både køkken og bad. Stilen har ændret sig utroligt meget i løbet af årene. I den moderne verden vi lever i idag handler det om at stikke ud og overskride grænser. Det er nu blevet enormt "in" at udsmykke hjemmet med fliser og ikke kun for det praktiske. Men denne gang er stilen lidt mere speciel, og kun fantasien sætter grænser. I dette indlæg vil jeg komme med nogle bud på hvordan du kan gå i krig både med dine gamle kedelige fliser, men også hvordan du kan skrifte dine gamle ud hvis du har mod på det. Der findes både billige og dyre måder at gøre det på. Gamle til nye Der findes flere måder at gøre dine gamle fliser mere interessante. Den billigste måde at ved hjælp af stickers. Men inden du går i krig med dette projekt er det vigtigt at du får renset fliserne grundigt. Der må hverken sidde mad, sæbe eller kalkrester på fliserne. På mindre end en dag har du pludselig et helt nyt rum. Find stickers:  http://w

Bord dæk dig !

I sæsonens anledning synes jeg lige vi tager et indlæg om borddækning. Som så mange andre ting er der også flere forskellige stilarter og måder at dække et bord. Jeg håber på at kunne inspirere! Måske er der nogen der i sidste øjeblik mangler inspiration til konfirmationen.   Grundlæggende er her et billede der viser den pligtopfyldende borddækning. Det er ikke sikkert man har behov for det hele, man kan selv plukke ud hvad man har behov for.  Romantik For at sammensætte denne borddækning har du brug for alle dine feminine sider. Glas med fine mønstre, tallerkener med smukke detaljer. Blomster dekorationer, gerne roser. Selvfølgelig må du ikke glemme lysestagerne. Hvis du ønsker servietter skal du bruge noget simpelt, det kan sagtens være i farver, men så skal det være i lyse nuancer. Man kan også sagtens bruge stofservietter, men dem er der mange gæster der helst vil være foruden. Hold farverne så neutrale som muligt da detaljerne i stellet skal stjæle opmærksomheden. Ind